Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Mimo ogólnego podobieństwa do modelu oferowanego do tej pory, Avensis 2015 dzieli z poprzednikiem jedynie płytę podłogową, częściowo linię boczną i linię dachu. Cały przedni i tylny pas zostały zaprojektowane od podstaw, co daje obraz samochodu mocniej osadzonego na drodze. Na uwagę zasługują przede wszystkim smukłe reflektory z pełną technologią LED oraz zintegrowane tylne lampy, w których również znalazły się diody elektroluminescencyjne.


Jeszcze więcej zmian zaszło we wnętrzu, w którym dominuje nowa deska rozdzielcza podzielona wizualnie na dwa poziomy. Górna, szeroka część zawiera umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach oraz nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2-cala. Na niższym poziomie znalazł się 8-calowy wyświetlacz dotykowy, integrujący wszystkie funkcje systemu multimedialnego
Zupełnie nowe są także tapicerki, w tym dwukolorowe (jasnoszary lub „Terracotta") warianty z alcantarą. Na nowo wyprofilowane zostały także przednie fotele. Nowy model jest lepiej wyciszony, niż w poprzednik, za co odpowiadają dodatkowe elementy wygłuszenia nadwozia i komory silnika oraz przeprojektowane osłony podwozia.



Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6 / 132 KM, 1.8 / 147 KM, 2.0 / 152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem wydajności paliwowej. Zmiany wprowadzono również w automatycznych skrzyniach bezstopniowych CVT, stosowanych z silnikami 1.8 i 2.0. Dzięki temu średnie zużycie paliwa silnika 1.6 zostało obniżone z 6,5 do 6,1 l/100 km, silnika 1.8 z 6,5 do 6 l/100 km, a silnika 2.0 z 6,9 do 6,1 l/ 100 km.

W palecie diesli pojawiły się nowe konstrukcje o obniżonej pojemności skokowej. Silnik 1.6 D-4D zastępuje w Avensisie dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D, podczas gdy nowa konstrukcja 2.0 D-4D wypiera z oferty motor 2.2 D-4D. Jednostka o pojemności 1,6 litra rozwija 112 KM przy 4,000 obr./min. i 270 Nm w zakresie 1,750-2,250 obr./min., co daje przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 11,4 sek. i prędkość maksymalną 180 km/h. W porównaniu do dotychczasowego silnika 2.0 D-4D zużycie paliwa zostało obniżone do poziomu 4,1 l/100 km.

Większy motor o pojemności 2 litrów osiąga 143 KM przy 4,000 obr./min. i 320 Nm w zakresie 1,750-2,500 obr./min. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,5 sek, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Silnik standardowo współpracując z 6-stopniową manualną skrzynią biegów i średnio zużywa 4,5 l/100 km. Standardem jest w tym przypadku system Start&Stop.


Zaletą flagowej Toyoty jest bogate wyposażenie. Już w podstawowej wersji Active nowy Avensis będzie wyposażony m.in. w 7 poduszek powietrznych, klimatyzację z elektronicznym panelem sterowania, radio z odtwarzaczem CD i złączem USB, system wspomagający ruszanie pod wzniesienia, światła do jazdy dziennej LED, Bluetooth, przednie światła przeciwmgielne i wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa. Nowością będzie także obecność w standardzie pakietu Toyota Safety Sense, zawierającego system ochrony przedzderzeniowej Pre-Collision. Wszystko to sprawia, że Avensisa 2015 można śmiało nazwać modelem nowej generacji.



Pomimo wzbogacenia wyposażenia seryjnego, Avensis 2015 utrzymuje dotychczasowe ceny. Podstawowy wariant (1.6 ACTIVE) kosztuje 86 900 zł. Toyota przewiduje, że polscy klienci najczęściej będą wybierali wersję Premium z pakietami wyposażenia Style i Executive. W takiej specyfikacji nowy Avensis będzie zawierał światła mijania i drogowe w technologii LED, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją, skórzaną tapicerkę z elementami alcantary, podgrzewane fotele przednie, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, czy przyciemnione szyby tylne.

Więcej o Toyota