Auto w Pracy

Slideshow Image

 

31 marca podczas Poznań Motor Show 2016 CITROËN prezentuje  całkowicie nowy pojazd o szerokiej gamie zastosowań – Citroen SPACETOURER. Dostępny w wersji bus oraz jako van  - pod dotychczasową nazwą JUMPY. 

Citroen Spacetourer dostępny będzie w trzech wariantach z różnymi konfiguracjami wnętrza.

Typ nadwozia

Długość

Rozstaw osi

Tylny nawis

Maksymalna pojemność bagażnika VDA
(5 miejsc – drugi rząd siedzeń przesunięty do przodu)

XS

4,6 m

krótki

krótki

1978 litrów

M

4,95 m

długi

krótki

2381 litrów

XL

5,3 m

długi

długi

2932 litrów

 

Cechy modelu:

- modularność wnętrza, które może mieścić nawet do dziewięciu osób;

- przestronność w 2 i 3 rzędzie siedzeń;

- łatwość wsiadania, w szczególności na siedzenia w trzecim rzędzie, dzięki dużemu zakresowi otwarcia odsuwanych drzwi bocznych (aż do 0,93 m, zależnie od wybranego typu nadwozia);

- duże pojemności bagażnika (aż do 2932 litrów w wersji XL – 5 miejsc)

Optymalnie dobrane rozmiary (długość od 4,6 m do 5,3 m / szerokość: 1,92 m / wysokość: 1,9 m), w połączeniu z elektro-hydraulicznym wspomaganiem kierownicy i średnią zawracania wynoszącą od 11,3 m do 12,4 m, czynią z CITROËNA Spacetourer pojazd zwinny, przystosowany do wszelkich sytuacji drogowych i odpowiadający wymaganiom wszystkich użytkowników.

 

CITROËN Spaceourer uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP.

Wyniki te zostały uzyskane w teście w 2015 roku i obejmują indywidualną ocenę pięciu gwiazdek w czterech kategoriach:

- ochrona osób dorosłych 87 proc.,

- ochrona dzieci 91 proc.,

- ochrona pieszych 64 proc.,

- ocena systemów bezpieczeństwa 78 proc..

 

SILNIKI NAJNOWSZEJ GENERACJI

CITROËN Spacetourer może być wyposażony w jedną z pięciu wysokoprężnych jednostek napędowych z rodziny BlueHDi. Nowa generacja silników oferowana przez markę CITROËN od końca 2013 roku umożliwiła znaczne ograniczenie emisji tlenków azotu (NOx) przy zmniejszeniu emisji CO2 dzięki zastosowaniu nowatorskiego układu wydechowego posiadającego:

- katalizator oksydacyjny umieszczony tuż przy kolektorze wydechowym, pozwalający wyeliminować węglowodory (HC) i tlenek węgla (CO) powstałe w procesie spalania,

- moduł SCR (Selective Catalytic Reduction), zamontowany przed filtrem cząstek stałych, pozwalający poprzez wtrysk Adblue®* (roztwór wody i mocznika) na rozłożenie nawet 90 proc. tlenków azotu (NOx) na parę wodną (H2O) i azot (N2), a więc substancje neutralne dla środowiska,

- filtr cząstek stałych, wprowadzony po raz pierwszy na świecie w 2000 roku przez koncern PSA PEUGEOT CITROËN, który eliminuje do 99 proc. liczby cząstek stałych ze spalin.

 

Silniki wysokoprężne oferowane w samochodzie CITROËN Spacetourer pozwalają na uzyskanie następującego zużycia paliwa w cyklu mieszanym oraz emisji CO2 (przy długości nadwozia XS):

- silnik 1.6 BlueHDi 95 ze skrzynią manualną: 5,5l/100 km i 144 g CO2/km,

- silnik1.6 BlueHDi 95 S&S ze skrzynią ETG6: 5,2l/100 km i 135 g CO2/km**,

- silnik 1.6 BlueHDi 115 S&S ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach: 5,1l/100 km i 133 g CO2/km,

- silnik 2.0 BlueHDi 150 S&S ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach: 5,3l/100 km i 139 g CO2/km,

- silnik 2.0 BlueHDi 180 S&S ze skrzynią EAT6: 5,8l/100 km i 151 g CO2/km**.

 

*Płyn Adblue® jest przechowywany w zbiorniku o pojemności 22,4 litra, co pozwala na uzyskanie zasięgu 15 tys. km. Napełnianie tego zbiornika odbywa się po otwarciu wlewu umieszczonego z przodu samochodu, obok stopnia wejściowego po stronie kierowcy.

Oprócz niskiego spalania paliwa, silniki te zapewniają obniżenie kosztów eksploatacji, dzięki wydłużeniu przebiegów między kolejnymi przeglądami do 40 000 km lub dwóch lat.