Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Wykorzystując model PEUGEOT 308 przystosowany do napędów o znacznie większej mocy, PEUGEOT SPORT stworzył model 308 R HYbrid.

Układ napędowy to   silnik benzynowy i dwa silniki elektryczne. Moc 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego są obecnie dostępne z wykorzystaniem systemu Launch Control, w trzech trybach jazdy (ZEV, HYbrid i HYbrid Sport), obsługiwanych przez kierowcę za pośrednictwem PEUGEOT i-Cockpit®.

Samochód wyposażono w koła z oponami 235/35 R19 i poszerzony o 80 mm rozstaw osi. Uwagę na pierwszy rzut oka przykuwa zwłaszcza maska wyrazistymi wlotami powietrza i kształt zderzaka z włókien mineralnych.

Grill z wzorem szachownicy doprowadza powietrze do innowacyjnego zespołu napędowego rozwijającego moc 500 KM. W boczne wloty wbudowano listwy diod LED pełniące rolę sekwencyjnych kierunkowskazów.

PEUGEOT 308 R HYbrid przyciąga uwagę wyjątkowo intensywnym niebieskim lakierem z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła. Kolor stanowi nawiązanie do hybrydowego zespołu napędowego i zarazem odcienia tradycyjnie zarezerwowanego dla wyścigowych francuskich samochodów. Na wysokości tylnych drzwi ostra linia oddziela niebieską część nadwozia od matowego, czarnego tyłu, tworząc układ charakterystyczny dla najbardziej ekstremalnych modeli PEUGEOT – Coupe Franche znany z modeli 208GTi i 308GTi.

Po otwarciu drzwi odkrywamy imponujące wnętrze z przechodzącą przez całą kabinę konsolą środkową i czterema kubełkowymi fotelami. Zastosowane kolory i materiały wyraźnie świadczą o nastawieniu PEUGEOT 308 R HYbrid na sportowe osiągi.

Wstawki z drewna w górnej części kabiny oraz dach mają grafitowy kolor. Kubełkowe siedzenia pokrywa spatynowana płowa skóra. Zgodnie z tradycją sportowych samochodów w całym wnętrzu napotkamy na czerwone akcenty: obramowania zegarów, oznaczenie środka kierownicy czy elementy konsoli środkowej.

Po raz pierwszy w modelu opracowanym na bazie seryjnie produkowanego samochodu PEUGEOT proponuje materiały zarezerwowane dotychczas wyłącznie dla concept carów. Deska rozdzielcza jest pokryta tkaną cyfrowo tkaniną. Ten innowacyjny proces pozwala na uzyskanie dużych i złożonych powłok, miękkich w dotyku bez uciekania się do pianki, co jest korzystne dla masy samochodu. Tkanina ta pojawia się również na płatach drzwi w połączeniu z czarną i spatynowaną płową skórą.

Opracowanie modelu PEUGEOT 308 R HYbrid powierzono działowi PEUGEOT Sport. Chodziło o nie lada wyzwanie - stworzenie hybrydowego, benzynowego układu napędowego o rekordowo wysokich osiągach, zabudowanie go na platformie EMP2 i ustanowienie nowego rekordu pod względem osiągów. Uzyskany efekt jest adekwatny do podjętego wyzwania - oszołamiający. Dysponujący mocą 500 KM i napędem na cztery koła, PEUGEOT 308 R HYbrid osiąga prędkość 250 km/h, ograniczoną elektronicznie, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,0 sekundy i pokonuje 1000 m ze startu zatrzymanego w 22,5 sekundy. Pomimo tego emituje zaledwie 70 g CO2/km. Doskonale wyważony, z rozkładem masy 60% na przód i 40% na tył, PEUGEOT 308 R HYbrid wykazuje się żywiołowym temperamentem i rewelacyjnie małym stosunkiem masy do mocy, wynoszącym zaledwie 3,1 kg /KM.