Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Hyundai zaprezentował model IONIQ, który będzie oferowany z napędem całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna.

Nazwa nowego modelu nawiązuje do zasady jego działania. Jony (Ion) są naładowanymi elektrycznie atomami, a angielskie słowo unique (niezwykły, niepowtarzalny) wskazuje na wyjątkową pozycję tego modelu w gamie Hyundai. Występująca w nazwie litera Q jest wyróżniona w logo, co ma podkreślać świeżość i atrakcyjność tego zaawansowanego technicznie modelu.



Model IONIQ Hybrid napędza nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM zasilany zaawansowanymi akumulatorami litowo-jonowymi. Ten podwójny zespół napędowy zapewnia łączną moc maksymalną 141 KM oraz maksymalny moment obrotowy 265 Nm. Całość uzupełnia dwusprzęgłową, automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach (6DCT).

IONIQ oferuje wiele funkcji zwiększających komfort, wygodę i bezpieczeństwo, jak np. interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. Wyświetlacz o przekątnej 7 cali nadaje desce rozdzielczej efektowny wygląd, a wysoka rozdzielczość gwarantuje przejrzystość cyfrowych wskaźników, również tych, przedstawiających parametry układu hybrydowego.



Oparta na nowej platformie konstrukcja IONIQ zapewnia odczucia z jazdy podobne do typowego samochodu kompaktowego. Charakterystyka prowadzenia, a także poziom hałasu i wibracji są skalibrowane tak, by połączyć satysfakcję z właściwości jezdnych z ciszą i komfortem podczas dłuższych podróży.

Na liście zaawansowanych rozwiązań technicznych w modelu IONIQ znajdują się rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Systemy elektroniczne, takie jak autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) oraz system wykrywania martwego pola (BSD) z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) pomagają uniknąć kolizji na drodze.