Ten spektakularny koncept czerpie z inspirację z prototypów LMP1 Toyoty, które firma doskonali od 2012 roku. W 2014 roku Toyota zdobyła dzięki modelowi TS040 Hybrid podwójne mistrzostwo świata. GR Super Sport Concept przypomina samochody startujące w FIA WEC nie tylko z zewnątrz, ale wykorzystuje wiele wypracowanych przy ich budowie rozwiązań technicznych. Można więc powiedzieć, że jest to drogowy samochód wyścigowy.
Pod maską GR Super Sport mieści się 2,4-litrowy, benzynowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, współpracujący z silnikami elektrycznymi. Ich łączna moc to 1000 KM. Samochód jeździ na 18-calowych kołach z potężnymi oponami 330/710 R18, ma dwie rury wydechowe umocowane wysoko ponad tylnym spojlerem, w miejscu gdzie w standardowym samochodzie mieściłaby się tylna szyba. Zamiast lusterek do obserwowania otoczenia służą dwie kamery z tyłu i kolejne dwie na przednich błotnikach.
O prawidłową aerodynamikę zadbano, wyposażając auto w potężny splitter z przodu i nie mniejszy dyfuzor z tyłu oraz tylne skrzydło na całą szerokość auta. Samochód wygląda, jakby był przyklejony do ziemi, a wloty powietrza z przodu są wręcz ogromne.