Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Pierwszego minivana w historii Lexusa zaprojektowano w Japonii, a jego sprzedaż ruszy w przyszłym roku.

Model LM już w nazwe wpisane ma to czego możemy oczekiwać po tym minivanie. LM jest skrótem od słów Luxury Mover. Auto ma stylistkę spójną z innymi nowymi modelami Lexusa. Nadwozie zwraca uwagę sporym grillem, ostro zarysowanymi przednimi i tylnymi światłami, przetłoczeniami na bokach i charakterystycznymi chromowanymi wstawkami. Minivan jest dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych - z czarnym lakierem Black i białym White Pearl Crystal Shine. Auto mierzy 5040 mm długości, 1850 szerokości i 1945 wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 3000 mm.

Lexus LM jest dostępny w dwóch wariantach - 4- i 7-osobowym. Przestrzeń kierowcy i pasażera od reszty przestrzeni oddziela przegroda, w którą wkomponowano 26-calowy ekran. Można z nim połączyć smartfon, laptopa czy tablet lub wyświetlić na nim film zapisany na płycie DVD Blue-ray. W wariancie 4-osobowym z tyłu znalazły się dwa niezależne, wentylowane fotele wykonane z pianki uretanowej o małej gęstości, która ma zapewniać jak największy komfort. Pasażerowie mogą podeprzeć ręce na obszernych podłokietnikach, a między nimi znalazł się panel sterowania pozycją fotela, klimatyzacją, funkcją masażu, podgrzewaniem i systemem audio. Nie zabrakło oczywiście nagłośnienia klasy premium Mark Levinson, pojemnej chłodziarki na napoje czy miejsca do przechowywania parasolki. W wersji 7-osobowej z tyłu auta znajduje się dodatkowy rząd z trzema siedzeniami. Wnętrze dodatkowo ozdobiono licznymi wstawkami ze skóry, a także nowymi ornamentami Gin-Sui-Boku, inspirowanymi tradycyjną, japońską sztuką malowania tuszem.

Za komfort podróżowania pierwszym minivanem Lexusa odpowiada nie tylko wyposażenie, ale również ciekawe rozwiązania techniczne. Wnętrze wyciszają szyby wykonane ze specjalnego szkła. Natomiast w zawieszeniu zastosowano nowe, wydajne amortyzatory wyposażone w specjalny zawór pomocniczy, który zapewnia przepływ oleju w obu kierunkach przed dotarciem do głównego zaworu. To rozwiązanie, które zadebiutowało w nowym Lexusie ES.

Lexus LM jest dostępny z dwiema jednostkami napędowymi - motorem benzynowym i układem hybrydowym. W wersji LM 350 pod maskę luksusowego minivana trafił benzynowy silnik V6 3.5, który napędza przednie koła. Odmiana LM 300h bazuje na układzie hybrydowym z 2,5-litrowym silnikiem R4, który pracuje w cyklu Atkinsona. Hybrydowego Lexusa LM wyposażono w napęd na wszystkie koła E-Four.