402 KM i 516 Nm momentu obrotowego, a to wszystko w ciszy i przy zerowe emisje.
Sylwetka modelu klasy gran turismo coupé, podkreślona chromowaną, podłużną osią i ekskluzywnym kolorem nadwozia – metaliczną zielenią ametrynu – wzbudzają u obserwatora jedno życzenie: przekonać się, jak ten samochód jeździ!
Design w wydaniu DS to styl awangardowy. Przejawia się on w projekcie tylnej części pojazdu. DS E-TENSE nie posiada tylnej szyby, co daje projektantom wielką swobodę w kształtowaniu form, a inżynierom – okazję do wprowadzenia techniki cyfrowego obrazu wstecznego.
Dwumiejscowe nadwozie samonośne wykonane jest z włókna węglowego i wyposażone w zawieszenie niezależne na parach wahaczy umieszczonych jeden nad drugim. Ponieważ baterie znajdują się pod podłogą, środek ciężkości przypada nisko. Dzięki temu samochód prowadzi się z precyzją i temperamentem, w warunkach całkowitego bezpieczeństwa (szczególnie ze względu na równy rozkład masy pomiędzy obydwiema osiami). Jednocześnie do jego wydajności aerodynamicznej w znacznym stopniu przyczyniają się opływowa sylwetka, dyfuzor z włókna węglowego oraz płaska podłoga. Na wzmiankę zasługują też specjalnie opracowane opony MICHELIN, zdolne przenosić wysoki moment obrotowy charakterystyczny dla elektrycznego układu napędowego.
|
|
SILNIK cylindry |
elektryczny |
Pojemność silnika (cm3) |
|
Moc maks. KM przy obr/min |
402 |
Maks. moment obrotowy Nm przy obr/min |
516 |
Napęd |
|
Skrzynia biegów |
|
Maksymalna prędkość (km/h) |
250 |
Przyspieszenie 0-100 km/h sek. |
4,5 |
Zasięg (km) |
360 w cyklu miejskim 310 w cyklu mieszanym |
Wymiary |
|
Długość/szerokość/wysokość (m) |
4,72/ 2,08/ 1,29 |
Masa własna |
1800 |