Auto w Pracy

Slideshow Image

 

402 KM i 516 Nm momentu obrotowego, a to wszystko w ciszy i przy zerowe emisje. 

Sylwetka modelu klasy gran turismo coupé, podkreślona chromowaną, podłużną osią i ekskluzywnym kolorem nadwozia – metaliczną zielenią ametrynu – wzbudzają u obserwatora jedno życzenie: przekonać się, jak ten samochód jeździ!

 

Design w wydaniu DS to styl awangardowy. Przejawia się on w projekcie tylnej części pojazdu. DS E-TENSE nie posiada tylnej szyby, co daje projektantom wielką swobodę w kształtowaniu form, a inżynierom – okazję do wprowadzenia techniki cyfrowego obrazu wstecznego.

 

Dwumiejscowe nadwozie samonośne wykonane jest z włókna węglowego i wyposażone w zawieszenie niezależne na parach wahaczy umieszczonych jeden nad drugim. Ponieważ baterie znajdują się pod podłogą, środek ciężkości przypada nisko. Dzięki temu samochód prowadzi się z precyzją i temperamentem, w warunkach całkowitego bezpieczeństwa (szczególnie ze względu na równy rozkład masy pomiędzy obydwiema osiami). Jednocześnie do jego wydajności aerodynamicznej w znacznym stopniu przyczyniają się opływowa sylwetka, dyfuzor z włókna węglowego oraz płaska podłoga. Na wzmiankę zasługują też specjalnie opracowane opony MICHELIN, zdolne przenosić wysoki moment obrotowy charakterystyczny dla elektrycznego układu napędowego.

 

 

SILNIK cylindry

elektryczny

Pojemność silnika (cm3)

 

Moc maks. KM przy obr/min

402

Maks. moment obrotowy  Nm przy obr/min

516

Napęd

 

Skrzynia biegów

 

Maksymalna prędkość (km/h)

250

Przyspieszenie 0-100 km/h sek.

4,5

Zasięg (km)

360 w cyklu miejskim

310 w cyklu mieszanym

 

Wymiary

 

Długość/szerokość/wysokość (m)

4,72/ 2,08/ 1,29

Masa własna

1800