Auto w Pracy

Slideshow Image

Nowy elektryczny hatchback zadebiutuje 8 września br. podczas targów IAA Mobility 2021 w Monachium na stoisku Renault, w ramach specjalnego dnia poświęconego marce Mobilize.

Mobilize jest marką wchodzącą w skład Renault Group, oferującą usługi w zakresie mobilności, zarządzania energią i danymi. Pierwszym samochodem zaprojektowanym przez spółkę joint venture utworzoną w 2018 roku przez Renault Group i Jiangling Motors Group Co, Ltd (JMCG) jest Mobilize Limo.

Limo ma 4,67 m długości, 1,83 m szerokości i 1,47 m wysokości, co pod względem wymiarów zbliża go do modeli z segmentu D. Jest to elegancki, atrakcyjny czterodrzwiowy hatchback z krótką pokrywą silnika i opadającym ku tyłowi dachem.

Panującą we wnętrzu atmosferę absolutnego spokoju podkreśla aksamitna, miękka w dotyku i łatwa do czyszczenia tapicerka ze skóry ekologicznej. Płaty drzwi z ozdobnymi listwami świetlnymi i metalopodobnymi wstawkami podkreślają wysoką jakość wykończenia, a siedem dostępnych kolorów pozwala spersonalizować oświetlenie ambientowe w kabinie. Logo Mobilize pojawia się między innymi na kierownicy i dywanikach podłogowych.

Deska rozdzielcza, wykonana z wysokiej jakości materiałów i ozdobiona wstawkami z karbonowym motywem, jest godna hatchbacków z tego segmentu. Na szerokim górnym pasie deski rozdzielczej zamontowane zostały dwa cyfrowe ekrany: wyświetlacz zespołu zegarów i wskaźników o przekątnej 10,25 cala i umieszczony w jej środkowej części ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala do obsługi multimediów.

Głównym wyznacznikiem przy projektowaniu Mobilize Limo było maksymalne ułatwienie działalności usługowej i użytkowania samochodu. Chodziło o zapewnienie jak najwyższego komfortu i praktyczności zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Miejsce kierowcy Limo zapewnia zawodowym kierowcom maksimum komfortu pod względem ergonomii i akustyki. Fotel kierowcy posiada regulację w ośmiu płaszczyznach (fotel pasażera – w czterech), a kierownica – regulację wysokości i głębokości, co zapewnia idealną pozycję za kierownicą bez względu na typ sylwetki. Między przednimi siedzeniami znajduje się chłodzony schowek.

Dzięki dużemu, wynoszącemu 2,75 m rozstawowi osi Mobilize Limo oferuje wyjątkowo dużo miejsca pasażerom na tylnych siedzeniach. Świadczy o tym chociażby godny aut wyższej klasy promień na wysokości kolan, wynoszący 288 mm. Dostęp do tylnych siedzeń jest ułatwiony dzięki dużemu kątowi otwarcia drzwi. Tylna kanapa może wygodnie pomieścić trzy osoby, między innymi dzięki całkowicie płaskiej podłodze. Pojemność bagażnika Mobilize Limo wynosi 411 litrów.

Mobilize Limo jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 110 kW (150 KM) i dysponuje natychmiast dostępnym momentem obrotowym 220 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 140 km/h. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy (ECO, NORMAL i SPORT). Może także wybrać jeden z trzech poziomów siły hamowania z odzyskiwaniem energii, które może ustawić w menu samochodu.

Mobilize Limo ma chłodzony cieczą akumulator trakcyjny o pojemności 60 kWh. Umożliwia pokonanie w cyklu WLTP (w trakcie homologacji) dystansu ok. 450 km bez ładowania.

Samochód przeznaczony będzie na rynek usług taksówkarskich i wynajmu samochodów z kierowcą. Samochód będzie dostępny wyłącznie w najmie w postaci ryczałtów i najmu na minuty.