Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Ostatni egzemplarz supersamochodu Porsche 918 Spyder wyprodukowano w  zakładach w Zuffenhausen.
918 Spyder trafiło na rynek pod koniec 2013 roku, kontynuując linii supersportowych samochodów Porsche: 904 Carrera GTS, 959, 911 GT1 oraz Carrera GT. Każdy z nich, bez wyjątku, należał do wąskiego grona najlepszych sportowych aut swoich czasów.  Ten model Porsche, to bezkompromisowa maszyna dysponująca napędem o mocy 887 KM, która we wrześniu 2013 r. pokonała Północną Pętlę toru Nürburgring w rekordowym dla aut seryjnych czasie 6 minut i 57 sekund. Do dzisiaj żaden innych samochód nie zrobił tego szybciej.
918 Spyder w jeszcze większym stopniu od poprzedników stymuluje rozwój technologii, jakie trafią do sportowych aut przyszłości. Najważniejsza jest tu koncepcja układu napędowego z wysoce wydajnym silnikiem spalinowym i dwiema jednostkami elektrycznymi. Aby w pełni wykorzystać możliwości napędu, jego niskie zużycie paliwa oraz wysoką moc, 918 Spyder oferuje łącznie pięć trybów jazdy. Podobnie jak w samochodach wyścigowych, aktywuje się je przełącznikiem na kierownicy. Unikalne doświadczenie inżynierów Porsche w dziedzinie napędów hybrydowych pozwoliło opracować złożone algorytmy sterujące trzema jednostkami i pozostałymi systemami. W przyszłości ta sama wiedza posłuży do budowy nowych modeli aut.



W 918 Spyder zastosowano również przełomową koncepcję zarządzania termicznego z pięcioma osobnymi obiegami chłodzącymi i innowacyjnym, wodno-powietrznym chłodzeniem tylnego silnika elektrycznego. Kolejnym przykładem przyszłościowego rozwiązania jest inteligentny system kontroli generatora i hamulców, pozwalający odzyskiwać znacznie więcej energii kinetycznej podczas hamowania od innych hybryd. Jego imponująca wydajność znacznie zwiększa zasięg i wydajność. W podobnej formie zastosowano go już w prototypach LMP1 919 Hybrid, które niedawno odniosły podwójne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Platforma technologiczna "918" wyróżnia się też innymi spektakularnymi rozwiązaniami, m.in. nadwoziem wykonanym w całości z włókien węglowych, aktywną aerodynamiką czy skrętnymi kołami tylnej osi. Adaptacyjna aerodynamika i skrętna tylna oś były już zresztą stosowane w sportowych samochodach Porsche, takich jak 911 Turbo, 911 GT3 oraz 911 GT3 RS.