Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Produkowany od 2008 roku model  XC60  zdobył uznanie klientów. Był to najlepiej sprzedający się model szwedzkiej marki.  Również polscy klienci pokochali to auto, które było najchętniej kupowanym SUV-em segmentu premium.   Na targach w Genewie Volvo prezentuje następną generacje tego modelu. Mimo pewnych podobieństw do poprzednika, auto zostało zbudowane od nowa.  Za projekt nadwozia odpowiada Thomas Ingenlath, który wcześniej opracował model XC90, S90, V90, co nie trudno zauważyć. . Samochód ma wiele charakterystycznych dla marki akcentów stylistycznych, takich jak przednie reflektory z motywem a la młot Thora, czy tylne lampy przywodzące na myśl model V90. Nowa platforma SPA dała stylistom dużą swobodę w kształtowaniu karoserii, co ułatwiło im nadanie jej pięknych proporcji. Wraz z platformą SPA, XC60 otrzymało nowe wielowahaczowe zawieszenie z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym z regulacją prześwitu obydwu osi. Wnętrze kabiny przywodzi na myśl najnowsze, większe modele Volvo. Wszystkie funkcje są dostępne z poziomu centralnego ekranu dotykowego, a jakość wykończenia wnętrza i ich stylizacja stała się dla konkurentów sporym wyzwaniem. Do wykończenia użyto wyłącznie naturalnych materiałów takich jak skóra, drewno i metal. Prawdziwym smaczkiem jest dekoracyjna listwa biegnąca od zegarów, przez środek kokpitu aż do kratki wentylacyjnej pasażera. Wykonano ją z jednego litego kawałka matowego drewna.

Nowy model nieznacznie urósł, mierzy teraz 4688mm długości, rozstaw osi zwiększono o 90mm. Przełożyło się to na większą ilość miejsca w środku kabiny. Zadowoleni z tego będą zwłaszcza pasażerowie tylnej kanapy.

Prześwit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wcześniej 23 cm), a przy zawieszeniu pneumatycznym – 21 cm. Ten opcjonalny element pozwala zwiększyć prześwit zawieszenia w trybie off-road do 25 cm. Pojemność bagażnika urosła do 505 litrów (wcześniej 493 l). Dodatkowe schowki w bagażniku mają pojemność 50 litrów. W Polsce XC60 będzie dostępne z obręczami kół o średnicy od 18 do 22 cali. Mimo, że samochód jest znacznie większy od poprzednika, udało się zmniejszyć jego wagę średnio o ok. 90 kg.

Nowy model XC60 będzie początkowo dostępny wyłącznie z mocniejszymi silnikami, napędem na cztery koła, z automatyczną skrzynią biegów i tylko z bogatymi wersjami wyposażenia.  . Paletę jednostek napędowych otwiera wysokoprężna odmiana D4 AWD (190 KM, 400 Nm), która przypuszczalnie będzie najczęściej wybieraną odmianą tego modelu w Polsce. Sprint od 0-100 km/h zajmuje jej 8,4 s. To o 1,3 s mniej niż w przypadku poprzedniej generacji XC60 D4 AWD. Mocniejszy Diesel D5 AWD (235KM, 480 Nm) osiąga setkę w 7,2 s, czyli o ponad sekundę szybciej niż starsza odmiana XC60 D5 AWD. Zwolennicy silników benzynowych mają do wyboru odmianę T5 AWD (254 KM, 350 Nm, 0-100 km/h – 6,8 s) oraz T6 AWD (320 KM, 400 Nm, 0-100 km/h – 5,9 s). Od początku będzie można zamawiać wersję hybrydową – T8 Twin Engine o łącznej mocy 407 KM. Ta odmiana osiąga „setkę” w 5 sekund.

W nowym Volvo XC60 będą dostępne wszelkie technologie bezpieczeństwa szwedzkiej marki. Większość z nich będzie wyposażeniem standardowym.

Pierwsze egzemplarze trafią do Polski w trzecim kwartale bieżącego roku.