Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Od początku 2016 roku klienci będą mogli składać zamówienia na znacząco udoskonalonego Mercedesa SL. Roadster otrzyma m.in. mocniejsze jednostki napędowe, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, system DYNAMIC SELECT z pięcioma trybami jazdy do wyboru oraz zawieszenie Active Body Control z funkcją pochylania nadwozia w zakrętach. Z zewnątrz wyróżnia go dynamiczniej stylizowany przed pas. Wysoką użyteczność na co dzień zapewnia dach vario, który teraz może być składany lub rozkładany podczas jazdy z prędkością do 40 km/h, oraz automatyczna przegroda przestrzeni bagażowej. Pierwsze egzemplarze zmodernizowanego SL-a trafią do dealerów w kwietniu przyszłego roku.

 

Za sprawą nowego przedniego pasa SL prezentuje się jeszcze bardziej efektownie. Wlot powietrza - standardowo z diamentowym wypełnieniem - rozszerza się teraz ku dołowi, a przez pokrywę silnika biegną dwa muskularne przetłoczenia. Niepowtarzalne spojrzenie roadstera jest zasługą nowych, seryjnych reflektorów LED Intelligent Light System z obudowami o smuklejszym kształcie. Sportowy charakter podkreślają szerokie wloty powietrza w zderzaku oraz mocno zaakcentowane przednie błotniki z charakterystycznymi dla wszystkich pokoleń SL-a „skrzelami”.

Gama silnikowa obejmuje model SL 400 z jednostką V6 biturbo wzmocnioną do 270 kW (367 KM) i 500 Nm (dodatkowe 25 kW/35 KM i 20 Nm) oraz
SL 500 z silnikiem V8 biturbo o mocy 335 kW (455 KM). Standardowo siła napędowa jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem nowej, 9-biegowej przekładni automatycznej 9G-TRONIC. Ponadto, w ofercie znajdują się dwa warianty Mercedes-AMG - SL 63 i SL 65, ten drugi z jednostką V12.

System DYNAMIC SELECT pozwala za naciśnięciem przycisku zmieniać charakterystykę pojazdu - w poszczególnych trybach, zależnie od preferencji kierowcy, modyfikuje charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów, zawieszenia oraz układu kierowniczego.

Dane techniczne w skrócie:

 

SL 400

SL 500

SL 63

SL 65

Liczba/układ cylindrów

6/V

8/V

8/V

12/V

Pojemność skok. (ccm)

2996

4663

5461

5980

Moc maks.
(kW/KM przy obr./min)

270 (367) przy 5500-6000

335 (455) przy 5250

430 (585)
przy 5500

463 (630)
przy 5500

Maks. moment obr.
(przy obr./min)

500 przy
1800-4500

700 przy
1800-3500

900 przy 2250-3750

1000 przy 2300-4300

Średnie zużycie paliwa od (l/100 km)

7,7

9,0

9,8

11,9

Średnia emisja CO2 (g/km)

175

205

229

279

Klasa efektywności

D

E

F

G

Przyspieszenie
0-100 km/h (s)

4,9

4,3

4,1

4,0

Prędkość maks. (km/h)

250

250

250

250


W ramach modernizacji roadster jest jeszcze bardziej funkcjonalny - jeśli warunki wymagają ruszenia z miejsca, zainicjowana na postoju operacja składania lub rozkładania elektrohydraulicznego dachu vario może być kontynuowana podczas jazdy z prędkością do 40 km/h.

Nowością jest automatyczna przegroda przestrzeni bagażowej. Ustawiona w górnej pozycji na potrzeby powiększenia bagażnika, po złożeniu dachu automatycznie przesunie się w dół. I odwrotnie - po rozłożeniu dachu, również elektrycznie, wróci na swoje miejsce.

Kolejny praktyczny detal: dla ułatwienia załadunku schowany w bagażniku dach można odchylić w górę o około 25 stopni za naciśnięciem przycisku. Z pakietem KEYLESS-GO pokrywę bagażnika otwiera się lub zamyka ruchem stopy pod tylnym zderzakiem. Aby zapewnić wygodny dostęp do przestrzeni bagażowej, po otwarciu klapy automatyczna przegroda sama ustawia się w górnej pozycji. I coś jeszcze: opcjonalny dach panoramiczny MAGIC SKY CONTROL po rozłożeniu z przyciemnionego staje się przeźroczysty i odwrotnie.

Jednym ze specjalnych elementów wyposażenia SL-a jest wydajny i skuteczny system czyszczenia przedniej szyby MAGIC VISION CONTROL. Przewody dostarczające płyn są zintegrowane z wycieraczkami - trafia on bezpośrednio do piór, w obu kierunkach. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań nie ma tu wodnej mgiełki, która mogłaby utrudniać widoczność lub dostawać się do środka przy złożonym dachu. Opcjonalnie wycieraczki można zaopatrzyć w funkcję podgrzewania, która zimą chroni je przed przymarzaniem do szyby.

 
 Mercedesy-AMG SL 63 i 65

 

Mercedes-AMG SL 63

Mercedes-AMG SL 65

Silnik

V8 biturbo

V12 biturbo

Pojemność skokowa

5461 ccm

5980 ccm

Moc maks.

430 kW (585 KM)
przy 5500 obr./min

463 kW (630 KM)
przy 5500 obr./min

Maks. moment obr.

900 Nm przy 2250-3750 obr./min

1000 Nm przy 2300-4300 obr./min

Średnie zużycie paliwa (NEDC)

9,8-10,1 l/100 km

11,9 l/100 km

Średnia emisja CO2

234-229 g/km

279 g/km

Klasa efektywności

F

G

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,1 s

4,0 s

Prędkość maks.

250 km/h*

250 km/h*

*ograniczona elektronicznie; z pakietem kierowcy AMG - 300 km/h