Od początku 2016 roku klienci będą mogli składać zamówienia na znacząco udoskonalonego Mercedesa SL. Roadster otrzyma m.in. mocniejsze jednostki napędowe, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, system DYNAMIC SELECT z pięcioma trybami jazdy do wyboru oraz zawieszenie Active Body Control z funkcją pochylania nadwozia w zakrętach. Z zewnątrz wyróżnia go dynamiczniej stylizowany przed pas. Wysoką użyteczność na co dzień zapewnia dach vario, który teraz może być składany lub rozkładany podczas jazdy z prędkością do 40 km/h, oraz automatyczna przegroda przestrzeni bagażowej. Pierwsze egzemplarze zmodernizowanego SL-a trafią do dealerów w kwietniu przyszłego roku.
Za sprawą nowego przedniego pasa SL prezentuje się jeszcze bardziej efektownie. Wlot powietrza - standardowo z diamentowym wypełnieniem - rozszerza się teraz ku dołowi, a przez pokrywę silnika biegną dwa muskularne przetłoczenia. Niepowtarzalne spojrzenie roadstera jest zasługą nowych, seryjnych reflektorów LED Intelligent Light System z obudowami o smuklejszym kształcie. Sportowy charakter podkreślają szerokie wloty powietrza w zderzaku oraz mocno zaakcentowane przednie błotniki z charakterystycznymi dla wszystkich pokoleń SL-a „skrzelami”.
Gama silnikowa obejmuje model SL 400 z jednostką V6 biturbo wzmocnioną do 270 kW (367 KM) i 500 Nm (dodatkowe 25 kW/35 KM i 20 Nm) oraz
SL 500 z silnikiem V8 biturbo o mocy 335 kW (455 KM). Standardowo siła napędowa jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem nowej, 9-biegowej przekładni automatycznej 9G-TRONIC. Ponadto, w ofercie znajdują się dwa warianty Mercedes-AMG - SL 63 i SL 65, ten drugi z jednostką V12.
System DYNAMIC SELECT pozwala za naciśnięciem przycisku zmieniać charakterystykę pojazdu - w poszczególnych trybach, zależnie od preferencji kierowcy, modyfikuje charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów, zawieszenia oraz układu kierowniczego.
Dane techniczne w skrócie:
SL 400 |
SL 500 |
SL 63 |
SL 65 |
|
Liczba/układ cylindrów |
6/V |
8/V |
8/V |
12/V |
Pojemność skok. (ccm) |
2996 |
4663 |
5461 |
5980 |
Moc maks. |
270 (367) przy 5500-6000 |
335 (455) przy 5250 |
430 (585) |
463 (630) |
Maks. moment obr. |
500 przy |
700 przy |
900 przy 2250-3750 |
1000 przy 2300-4300 |
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) |
7,7 |
9,0 |
9,8 |
11,9 |
Średnia emisja CO2 (g/km) |
175 |
205 |
229 |
279 |
Klasa efektywności |
D |
E |
F |
G |
Przyspieszenie |
4,9 |
4,3 |
4,1 |
4,0 |
Prędkość maks. (km/h) |
250 |
250 |
250 |
250 |
W ramach modernizacji roadster jest jeszcze bardziej funkcjonalny - jeśli warunki wymagają ruszenia z miejsca, zainicjowana na postoju operacja składania lub rozkładania elektrohydraulicznego dachu vario może być kontynuowana podczas jazdy z prędkością do 40 km/h.
Nowością jest automatyczna przegroda przestrzeni bagażowej. Ustawiona w górnej pozycji na potrzeby powiększenia bagażnika, po złożeniu dachu automatycznie przesunie się w dół. I odwrotnie - po rozłożeniu dachu, również elektrycznie, wróci na swoje miejsce.
Kolejny praktyczny detal: dla ułatwienia załadunku schowany w bagażniku dach można odchylić w górę o około 25 stopni za naciśnięciem przycisku. Z pakietem KEYLESS-GO pokrywę bagażnika otwiera się lub zamyka ruchem stopy pod tylnym zderzakiem. Aby zapewnić wygodny dostęp do przestrzeni bagażowej, po otwarciu klapy automatyczna przegroda sama ustawia się w górnej pozycji. I coś jeszcze: opcjonalny dach panoramiczny MAGIC SKY CONTROL po rozłożeniu z przyciemnionego staje się przeźroczysty i odwrotnie.
Jednym ze specjalnych elementów wyposażenia SL-a jest wydajny i skuteczny system czyszczenia przedniej szyby MAGIC VISION CONTROL. Przewody dostarczające płyn są zintegrowane z wycieraczkami - trafia on bezpośrednio do piór, w obu kierunkach. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań nie ma tu wodnej mgiełki, która mogłaby utrudniać widoczność lub dostawać się do środka przy złożonym dachu. Opcjonalnie wycieraczki można zaopatrzyć w funkcję podgrzewania, która zimą chroni je przed przymarzaniem do szyby.
Mercedesy-AMG SL 63 i 65
|
Mercedes-AMG SL 63 |
Mercedes-AMG SL 65 |
Silnik |
V8 biturbo |
V12 biturbo |
Pojemność skokowa |
5461 ccm |
5980 ccm |
Moc maks. |
430 kW (585 KM) |
463 kW (630 KM) |
Maks. moment obr. |
900 Nm przy 2250-3750 obr./min |
1000 Nm przy 2300-4300 obr./min |
Średnie zużycie paliwa (NEDC) |
9,8-10,1 l/100 km |
11,9 l/100 km |
Średnia emisja CO2 |
234-229 g/km |
279 g/km |
Klasa efektywności |
F |
G |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
4,1 s |
4,0 s |
Prędkość maks. |
250 km/h* |
250 km/h* |
*ograniczona elektronicznie; z pakietem kierowcy AMG - 300 km/h