Auto w Pracy

Slideshow Image

Klasa S wśród SUV-ów - w ten sposób Mercedes nazywa swój najnowszy, 7-miejscowy model, który wcześniej znany był pod nazwą GL.

W ramach liftingu nowego SUV-a, jego design został dostosowany do aktualnie obowiązującego języka stylistycznego Mercedes-Benz. Projektanci karoserii skupili się na modyfikacji przedniego pasa oraz tylnych lamp i zderzaka. W kabinie uwagę zawraca nowy panel instrumentów z częściowo zintegrowanym ekranem multimediów, nowa trójramienna kierownica, zmodyfikowana konsola środkowa z panelem dotykowym oraz nowe elementy dekoracyjne i warianty kolorystyczne wykończenia wnętrza.



Wszystkie jednostki nowego GLS-a zapewniają lepsze osiągi, a w niektórych przypadkach - również niższe zużycie paliwa. Model GLS 500 4MATIC z jednostką V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny generuje teraz moc 455 KM, o 20 KM wyższą niż dotychczas, oraz imponujące 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik V6 biturbo, także z bezpośrednim wtryskiem benzyny, pod maską GLS 400 4MATIC osiąga moc 333 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 1600 obr./min, a to wszystko przy średnim zużyciu paliwa 8,9 l/100 km (cykl NEDC). Wszystkie modele dysponują funkcją ECO start/stop.



Mocarny Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC ma teraz o 28 KM więcej od poprzednika - jego silnik legitymuje się mocą 585 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 760 Nm osiągany jest już przy 1750 obr./min. Mimo odczuwalnie lepszych osiągów zapotrzebowanie na paliwo pozostało tu bez zmian.

Poza jednostkami benzynowymi oferta obejmuje wysokoprężny model GLS 350 d 4MATIC ze sprawdzonym turbodieslem V6 o mocy 258 KM i wysokim maksymalnym momentem obrotowym - 620 Nm.

Wszystkie odmiany GLS-a poza topowym modelem Mercedes-AMG GLS 63 od momentu debiutu będą standardowo wyposażone w 9-biegową skrzynię automatyczną 9G-TRONIC, opcjonalnie łączoną z reduktorem i blokadą centralnego dyferencjału.

Nowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy otrzymał również zestrojone na nowo zawieszenie pneumatyczne ADS z udoskonalonym systemem aktywnego tłumienia ADS. Charakterystyka resorowania zmienia się zależnie od wybranego trybu DYNAMIC SELECT.

Pierwsze egzemplarze GLS-a trafią do salonów w marcu 2016 r.