Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Często stajemy przed wyborem, rozum czy serce ma decydować.. Sportowe coupe,  limuzynę czy może terenówkę. Na posiadanie kilku samochodów nie każdy może sobie pozwolić, więc który wybrać. Połączenie wszystkiego w jednym, no cóż, takie próby już były.  Sportowe osiągi i możliwość jazdy w terenie, to da się zrobić, ale tanio nie będzie.  Luksus i sport, to też już jest. Cena też nie mała. Jeśli nie jesteśmy zdecydowani na duże wydatki, trzeba szukać kompromisu.  Pierwsze co zostało poświęcone w tych poszukiwaniach, to właściwości offroadowe pojazdów. Owszem auto wygląda jak terenówka, ale w bezdroża lepiej nie zjeżdżać.

Q2 najnowsze dziecko Audi to doskonałe studium takiego przypadku.  Przede wszystkim wygląd.  Linia nadwozia z wysoko poprowadzoną linią okien to nawiązanie do sportowego coupe. Do tego spoilery, wloty powietrza i reflektory w kształcie klina dopełniają wyglądu drapieżnej bestii. Z drugiej strony dyfuzor, który wygląda  niczym terenowa osłona podwozia, 14,5 centymetrowy prześwit oraz krótkie zwisy zachęcają do jazdy w terenie. Tego bym jednak nie polecał, chyba że za teren uznamy drogę gruntową,  wtedy stały napęd na cztery koła quattro będzie doskonałym rozwiązaniem. W innym razie lepiej offroad zostawić w spokoju. 

Producent też chyba doszedł do tego wniosku i skoncentrował swoją uwagę na walorach jazdy po asfalcie i wygodzie użytkowników.  W tym celu auto naszpikowano całą paletą asystentów kierowcy min:  radar adaptacyjny i tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go, asystent jazdy w korkach, asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, działająca w oparciu o obrazy
z kamery funkcja rozpoznawania znaków drogowych, asystent parkowania i asystent ruchu poprzecznego z tyłu, asystent w nagłych wypadkach itp. No cóż, następny krok to eliminacja kierowcy, oczywiście dla dobra  i na życzenie samych użytkowników.

Do napędu Q2 mamy do wyboru: dwa silniki benzynowe i trzy jednostki wysokoprężne o mocy od 85 kW (116 KM)  do 140 kW (190 KM)

Najmniejszy silnik benzynowy montowany w Q2, z 999 cm3 pojemności skokowej generuje moc 85 kW (116 KM) i moment obrotowy 200 Nm rozwijany w przedziale od 2000 do 3500 obr./min.

Ulubieńcem klientów Audi jest czterocylindrowy silnik TDI o pojemności skokowej 1968 cm3. W modelu Q2 jest on dostępny w dwóch wariantach mocy. Pierwszy z nich to: 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 340 Nm rozwijany w przedziale od 1750 do 3000 obr./min,  drugi generuje moc 140 kW (190 KM) i moment obrotowy 400 Nm rozwijany w przedziale od 1900 do 3300 obr./min.

Silnikimogą współpracować z sześciobiegową skrzynią manualną lub dwoma wersjami siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej.

Audi Q2 to propozycja dla osób szukających auta uniwersalnego, do wykorzystania w różnych warunkach, więc musi również oferować przyzwoite warunki przewozu bagażu. 405 litrów pojemności, to przyzwoity wynik, choć nie rewelacyjny. Sytuacja zmienia się jeśli zapakujemy bagaż pod dach, w takim wypadku mamy do dyspozycji 1050 litrów.