Często stajemy przed wyborem, rozum czy serce ma decydować.. Sportowe coupe, limuzynę czy może terenówkę. Na posiadanie kilku samochodów nie każdy może sobie pozwolić, więc który wybrać. Połączenie wszystkiego w jednym, no cóż, takie próby już były. Sportowe osiągi i możliwość jazdy w terenie, to da się zrobić, ale tanio nie będzie. Luksus i sport, to też już jest. Cena też nie mała. Jeśli nie jesteśmy zdecydowani na duże wydatki, trzeba szukać kompromisu. Pierwsze co zostało poświęcone w tych poszukiwaniach, to właściwości offroadowe pojazdów. Owszem auto wygląda jak terenówka, ale w bezdroża lepiej nie zjeżdżać.
Q2 najnowsze dziecko Audi to doskonałe studium takiego przypadku. Przede wszystkim wygląd. Linia nadwozia z wysoko poprowadzoną linią okien to nawiązanie do sportowego coupe. Do tego spoilery, wloty powietrza i reflektory w kształcie klina dopełniają wyglądu drapieżnej bestii. Z drugiej strony dyfuzor, który wygląda niczym terenowa osłona podwozia, 14,5 centymetrowy prześwit oraz krótkie zwisy zachęcają do jazdy w terenie. Tego bym jednak nie polecał, chyba że za teren uznamy drogę gruntową, wtedy stały napęd na cztery koła quattro będzie doskonałym rozwiązaniem. W innym razie lepiej offroad zostawić w spokoju.
Producent też chyba doszedł do tego wniosku i skoncentrował swoją uwagę na walorach jazdy po asfalcie i wygodzie użytkowników. W tym celu auto naszpikowano całą paletą asystentów kierowcy min: radar adaptacyjny i tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go, asystent jazdy w korkach, asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, działająca w oparciu o obrazy
z kamery funkcja rozpoznawania znaków drogowych, asystent parkowania i asystent ruchu poprzecznego z tyłu, asystent w nagłych wypadkach itp. No cóż, następny krok to eliminacja kierowcy, oczywiście dla dobra i na życzenie samych użytkowników.
Do napędu Q2 mamy do wyboru: dwa silniki benzynowe i trzy jednostki wysokoprężne o mocy od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM)
Najmniejszy silnik benzynowy montowany w Q2, z 999 cm3 pojemności skokowej generuje moc 85 kW (116 KM) i moment obrotowy 200 Nm rozwijany w przedziale od 2000 do 3500 obr./min.
Ulubieńcem klientów Audi jest czterocylindrowy silnik TDI o pojemności skokowej 1968 cm3. W modelu Q2 jest on dostępny w dwóch wariantach mocy. Pierwszy z nich to: 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 340 Nm rozwijany w przedziale od 1750 do 3000 obr./min, drugi generuje moc 140 kW (190 KM) i moment obrotowy 400 Nm rozwijany w przedziale od 1900 do 3300 obr./min.
Silnikimogą współpracować z sześciobiegową skrzynią manualną lub dwoma wersjami siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej.
Audi Q2 to propozycja dla osób szukających auta uniwersalnego, do wykorzystania w różnych warunkach, więc musi również oferować przyzwoite warunki przewozu bagażu. 405 litrów pojemności, to przyzwoity wynik, choć nie rewelacyjny. Sytuacja zmienia się jeśli zapakujemy bagaż pod dach, w takim wypadku mamy do dyspozycji 1050 litrów.